Jadoko ikasleek E!COVID STEAM proiektua aurkeztu dute Elhuyar zientzia azokan

Lehiaketa erreferentea da zientzia-sustapenerako irakaskuntzan

Jadoko DBHko 3. mailako ikasleek ekainaren 4an Bilbon buruturiko Elhuyar Azokan parte hartu zuten. Erronka E!COVID STEAM proiektua aurkeztean zetzan, pandemiak Erandion izan duen eragina aztertzeko garatua. Jadoren esku hartzea azpimarratzekoa izan zen; izan ere, Euskadiko eta beste herrialde batzuetako ikastetxe erreferenteak bildu zituen.

Ingelesezko sigletan, E! COVID STEAMek Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza, Artea eta Matematika integratzen ditu. Metodologia honen berrikuntzetako bat eskola tradizionalaren mugak gainditzea da, irakaskuntza-prozesuan inplikatzen diren kanpoko erakundeekin lankidetzan arituz. Ildo horretan, Jadok Elhuyar Fundazioaren eta Erandioko Udalaren laguntza izan du; Egokiñe Angulo, Hezkuntza zinegotzia, ikastetxera etorri zen pandemiak herrian izan duen eragina ikasleekin aztertzera.

STEAM proiektuak, gainera, ezagutza teknologiko eta zientifikoetara modu integratuan iristea ahalbidetzen du, ezagutzaren arlo desberdinen arteko harremanez kontzientzia handiagoa sortuz. Adibidez, Biologian eta Geologian, Covid-19aren immunitate-sistema eta afekzioak aztertu zituzten. Ikaskuntza teorikoa hobetzeko, Elhuyarrekin izandako lankidetzari esker, bi medikuk, Ander Martinek eta Jokin Egiak, pandemiari eta txerto mota desberdinei buruzko prestakuntza eman zieten gure ikasleei.

Proiektua bereziki praktikoa izan zen gure ikasleak ikerketa zientifikora hurbiltzeko. Laborategian lan egin zuten, mikroskopio optikoekin laginak aztertu zituzten eta arkume baten arnas sistemarekin esperimentatu zuten. Biologia-Geologian egindako lanak Hezkuntza Plastikoan eta Technologyn jarraitu zuen, arnas aparatuaren maketa bat diseinatuz eta 3D inprimagailu baten bidez birsortuz.

Gainera, ikasleek pandemiak Erandioko herritarren artean izan zuen eragin psikologikoa ikertu zuten. Horretarako, Haizea Martín psikologoaren orientazioa izan zuten Covid-19a bezalako osasun-krisi batek pertsonengan izan ditzakeen ondorio psikologikoei buruz.

Azkenik, herritarren iritzia bertatik bertara ezagutzeko, Gizarte Zientziak ikasgaian inkesta bat prestatu zuten eta kalera atera ziren bizilagunei zuzenean galdetzeko. Orotara, 213 inkesta bete ziren, eta emaitzak Matematika arloan ikasitako prozeduren bidez aztertu ziren.

Share this post